maaash.jp

what I create

FlashPlayer10のP2P

Peer to Peer (P2P) in Flash Player 10 beta
ho-

利用シーンに関わる部分はここ。

Will RTMFP enable massive file-sharing applications through Flash Player 10 beta?
No. Large-scale file-sharing network applications rely on the ability to read from and write to the hard drive constantly to only load parts of files into memory when needed. In Flash Player 10 beta you can load files from the desktop to the Flash Player runtime, but the file would need to be loaded manually by the end-user and remain in memory for the entire time the file would be needed. The drain on system resources would make this style of application impractical.

ファイル共有的な使い方には向かない。
FlashPlayer10でローカルのファイルを扱えるようになったとはいえ、ローカルのファイルをロードするにはユーザーの操作が必要だし、ファイル交換的な使い方をするには、ファイルを全部メモリにのっけることになるから。

RTMFP(RealTimeMediaFlowProtocol)ってのができて、次期FMSがそれをサポートするそう。
今はその次期FMSが無いからFP10Betaにはのってるけど試せないねーって。

RTMFPの資料探したら少しあった。
Real‐Time Media Flow Protocol Frequently Asked Questions ‐ External
Real Time Media Flow Protocol
PureなP2Pではなくて、次期FMSによってコネクションIDを管理される、ようです。

red5すぐ対応するといいなぁ

Download the ActionScript 3.0 Language Reference, which provides information on the syntax and usage of the new APIs in Flash Player 10
新しいas3のリファレンス見るといろいろ追加されてんなぁ
NetStream.onPeerConnect
NetStream.peerStreams
NetStream.DIRECT_CONNECTIONS
楽しみ。

NetStream.play2
とかあるところがまだbeta感あるねw

Comments